^Powrót na górę

foto5
Polish English German Ukrainian

Wycieczka EDUSCIENCE – Horyzont II

Wycieczka edukacyjna miała charakter zadaniowy. Byliśmy podzieleni przez kierownika grupy p.Urszulę Szabatowską – nauczyciela chemii, naszego wychowawcę p. Katarzynę Kondracką i nauczyciela geografii p. Renatę Kosiorek na 3 grupy, wykonujące różne zadania, dzieląc się odpowiedzialnościami. Nasze zadania dotyczyły nie tylko przedmiotów przyrodniczych, czyli geografii, biologii, chemii i fizyki, ale także matematyki, historii, j. polskiego. Motywacja punktowa za określone działania rozbudzała naszą ciekawość oraz wyzwalała inwencję twórczą. Każdy dzień kończył się podsumowaniem tego, co było dobre, oceną własnej pracy oraz docenieniem pracy innych. Nasza klasa  miała doskonałą okazję do  integracji, opiekunowie znakomitą szansę poznania nas w zmieniających się warunkach.
Naszym pierwszym celem był Toruń, gdzie zwiedziliśmy piękną, gotycką Starówkę, charakterystyczne miejsca np. pomnik Mikołaja Kopernika, kamienicę, w której mieszkał, Planetarium, Krzywą Wieżę i inne piękne miejsca. Stamtąd pojechaliśmy do Gdańska i tam był nasz pierwszy nocleg.
Pierwszy dzień projektu Eduscience został zorganizowany w Gdyni. Podczas wycieczki studenci Akademii Morskiej zapoznali nas z historią rozwoju żeglugi morskiej w Polsce, dowiedzieliśmy się, jak wygląda droga kształcenia adeptów sztuki morskiej oraz poznaliśmy najważniejsze terminy związane z żeglugą morską.
W Ośrodku Żeglarskim Akademii Morskiej  zapoznaliśmy się z typami i budową współczesnych jachtów motorowych i żaglowych oraz poznaliśmy podstawy nawigacji.
Niezapomnianą  atrakcją było dla nas zwiedzanie statku szkoleniowego Horyzont II. Tutaj gospodarzami byli oficerowie pracujący na statku, którzy w barwny i bardzo kompetentny sposób opowiadali nam o wyprawach na Spitzbergen, pokazali pomieszczenia załogi, komorę maszynową oraz urządzenia znajdujące się na mostku kapitańskim. Wykłady były uzupełnione doskonałymi prezentacjami. Posiłki przygotowane przez marynarzy oraz sposób ich podania zachwyciły nas wszystkich. Byliśmy także pod wrażeniem kobiety oficer, która była naszym przewodnikiem po mostku kapitańskim.
Drugiego dnia projektu Eduscience pojechaliśmy do miejscowości Hel. Celem naszej wycieczki była wizyta w Błękitnej Szkole Stacji Morskiej Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego. Tutaj,  w sposób niezwykle ciekawy, pani biolog opowiadała nam o fokach, ich zwyczajach, godach. Mieliśmy okazję obejrzeć trening medyczny fok oraz ich karmienie. Kolejny wykład z ciekawą prezentacją dotyczył bursztynu, historii jego powstania oraz obecnie występujących form. Na koniec był smaczny obiad w Jastarni, spacer brzegiem morza i małe moczenie...butów :)
Nasza przygoda z morzem została poszerzona dzięki dyrekcji szkoły i naszym kochanym rodzicom o zwiedzanie Torunia, Gdańska oraz Malborka, który odwiedziliśmy w drodze powrotnej.
Zamek zrobił na nas spore wrażenie, a historia Zakonu Krzyżackiego oraz zamku docierała do nas poprzez oglądane wnętrza, wyposażenie i inne rekwizyty.
To wszystko razem sprawiło, że wyprawa uczniów kl. 1 f Gimnazjum nr 1 w Świdniku była niezwykle udana, bardzo owocna w nowe doświadczenia, nowe relacje, wspaniałe humory i atmosferę pracy i relaksu.